قارچ و خواص آن

قارچ و خواص آن

قارچ و خواص آن

قارچ سوخاری،قارچ شکم پر،قارچ سمی،قارچ دکمه ای،قارچ +خواص

لازم به ذکر است که بسیاری از مردم، از رفتن به جنگل و کندن قارچ برای خوردن لذت می برند، اما شناخت نوع قارچ می تواند مسئله بااهمیتی می باشد.جالب است بدانید که بیش از 38 هزار نوع قارچ وجود دارد که برخی از آنها سمی هستند و برخی از آنها قابل خوردن می باشند. قابل ذکر است که رنگ، شکل و اندازه ی قارچ ها می تواند خیلی متنوع و مختلف باشد.این مسئله خیلی  با اهمیت است که بتوانید به طور صحیح، قارچ کنده شده را بشناسید تا از خوردن نوع سمی آن پرهیز نمایید.

قارچ،خواص قارچ

جالب است بدانید که فراعنه ی مصر، قارچ را یک خوراکی لذیذ می دانستند و یونانی ها معتقد بودند که قارچ برای جنگاوران در صحنه نبرد، تولید قدرت می کند.البته رومی ها نیز قارچ را به عنوان یک هدیه از جانب خدا به حساب می آوردند و آن را فقط در روزهای عید استفاده می نمودند. البته چینی ها از آن به عنوان یک گنج غذایی سالم مصرف می نموده اند. البته قابل ذکر است که امروزه از قارچ ها به خاطر طعم و بافت شان در تهیه غذاها استفاده می کنند.بهتر است بدانید که  آنها می توانند طعم خودشان را به غذاها بدهند، یا طعم مواد دیگر را به خودشان بگیرند. در واقع طعم آنها اغلب در طول پخت افزایش پیدا می کند و شکل شان هم با روش های معمول آشپزی مثل سرخ کردن و خرد کردن حفظ می گردد.

قارچ،خواص قارچ

لازم به ذکر است که قارچ را اغلب به سوپ ،سالاد و ساندویچ اضافه می کنند، یا از آن به عنوان پیش غذا استفاده می نمایند.البته قارچ ها، شکل زیبایی به غذاها می دهند. بهتر است بدانید که قارچ ها به دو دسته ی وحشی و پرورشی تقسیم می شوند. البته بعضی از آنها اثرات مفیدی در سلامتی انسان دارند، مانند رقیق کردن خون، جلوگیری از ایجاد و رشد تومورهای سرطانی. بدنیست بدانید که قارچ ها 80 تا 90 درصد، آب دارند و خیلی کم کالری هستند. در واقع آنها مقدار کمی چربی و سدیم (نمک) و 8 تا 10 درصد فیبر دارند و یک خوراکی ایده آل برای افرادی هستند که می خواهند وزن و فشار خون شان را کنترل نمایند
قارچ،خواص قارچجالب است بدانید که در هر 100 گرم قارچ، حدود یک میلی گرم آهن وجود دارد.در واقع برعکس خیلی از مواد غذایی گیاهی، قارچ دارای فیتات نیست. فیتات جذب آهن و بعضی مواد معدنی را در بدن کاهش می دهد. لذا آهن موجود در قارچ به سرعت جذب بدن می شود.

قارچ منبع خوب پتاسیم و مس می باشد

بهتر است بدانید که قارچ یک منبع عالی پتاسیم می باشد که این ماده به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر سکته قلبی راکاهش می دهد. در واقع به طور متوسط قارچ حتی از یک عدد موز و یا یک لیوان آب پرتقال هم بیشتر پتاسیم دارد.

قارچ،خواص قارچ

جالب است بدانید که طی قرن ها از انواع قارچ در تهیه داروهای سنتی شرقی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شده است. به عنوان مثال در ژاپن و چین از قارچ  برای جلوگیری از بیماری های قلبی، ایجاد مقاومت در برابر ویروس ها و بیماری ها، درمان خستگی، سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شده است در واقع یک نوع از عصاره ی این قارچ، از سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت ها محافظت می کند و فعالیت ضد توموری هم نشان می دهد.بهتر است بدانید که تحقیقات اخیر نشان می دهد که قارچ های دکمه ای سفید می توانند احتمال خطر سرطان سینه و سرطان پروستات را کم کنند.

قارچ و خواص آن




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: